poniedziałek, 2 grudnia 2013

Aplikacja odwrócona

Kilka lat temu , wędrując po internecie w poszukiwaniu szmatowych bratnich dusz , trafiłam na wyroby kobiet z panamskiego plemienia indian Kuna. Natychmiast zakupiłam sobie jedną molę , bo tak się właśnie nazywają ich wyroby, robione techniką aplikacji odwróconej. Oto przykładowa praca:

Długo analizowałam jak jest zrobiona, ale nie dociekłam. Mimo, to wyprodukowałam całą serię prac z użyciem aplikacji odwróconej. Poniżej jedna z nich , niestety dużo mniej finezyjna:


Składa się z 4 warstw materiału. Na wierzchu ciemnio-szary, potem brąz, następnie jasno-szary i na końcu zielony.W szarym wycięłam kształty ryb i wody. Przyszyłam podwijając brzegi do brązowego  materiału , w brązowym wycięłam wzorki na rybich bokach i wodzie, po czym  również podszyłam.Na końcu wycięłam wzorki w jasno-szarym i oczywiście też podszyłam. Bąbelki naszyłam na końcu metodą aplikacji. Oczywiście wszystko ręcznie.
Oryginalne mole są nieduże - mają jakieś 40X40. Moja praca jest dużo większa. Ma 130X60.Ponieważ składa się z 4 warstw, jest dość ciężka i dobrze się układa zawieszona na ścianie.









Brak komentarzy :

Prześlij komentarz